Hassu bisnes
Rene Kita
2012-03-18 11:32:59 UTC
Eilen neljän tunnin aikana galleriaan saapui tasan vain
kavereitani, jotka olivat tulleet minua katsomaan
ja galleristin täti, joka tuli tätä katsomaan.
Ostivat toki muutaman kuvankin.

Mutta siis galleria parhaalla paikalla Helsingissä
ja asiakkaita ei käy YHTÄÄN. Mikä ihmeen tolkku
tuossa liiketoiminnassa on?
Jouni Nordlund
2012-03-18 18:50:26 UTC
Post by Rene Kita
[...]
Information? Mainostitko muualla kuin täällä?

Tai edes täällä?
--
Jouni Nordlund
Sulje kaikki selainikkunat ja katso miltä kuvat
sitten näyttävät (s.a.w.ohjelmistot 8/07).
Rene Kita
2012-03-18 20:11:28 UTC
Post by Jouni Nordlund
Post by Rene Kita
[...]
Ja minä kun luulin vaahdonneeni tuosta juuri täällä
turhankin monomaanisesti...

Ja esim. tässä:

http://www.galleria-nunes.com/fi/

http://sumutia.blogspot.com/

Facebookissa oli kutsu ja galleristit,
joiden duunia tuon markkinoinnin pitäisi olla,
ovat oletettavasti laittaneet mainoksia ja tiedotteet medialle.

Mediaväki on vain pitkälti menettänyt mielenkiintonsa taiteeseen.
Mitä nyt jostain Guggenheimista vaahtoavat, mutta se nyt ei
ole järin sisältökeskeistä.
Rene Kita
2012-03-18 20:20:21 UTC
Post by Rene Kita
http://youtu.be/OXzl7Z6talo
[...]
Ja on siitä twitteröity ja sähköpostilistailtukin.

Mutta kieltämättä en ole marssinut patarummun kera huutamassa siitä
Helsingin kaduilla...
Kari Jarvinen
2012-03-19 20:04:41 UTC
Post by Rene Kita
Mutta siis galleria parhaalla paikalla Helsingissä
ja asiakkaita ei käy YHTÄÄN. Mikä ihmeen tolkku
tuossa liiketoiminnassa on?
Hei kamoon, kato nyt vähän keneltä sä oikein kerjäät kommenttia tällä
foorumilla.

Jouni sentään sofistikoituneesti näytti epäilevän mainonnan puutetta.

Arvaa, mitä mä epäilisin, jos kommentoisin.

HäHHhä!1!!!
NP: Medeski, Martin and Wood - End Of The World Party (Just In Case)
Rene Kita
2012-03-19 20:14:03 UTC
Post by Kari Jarvinen
Post by Rene Kita
[...]
Niiiin, kun näyttelyyn ei viitsitä edes Tampereelta asti tulla,
ni ei se voi olla järin hyvä.

Pienen piirin kysely tuotti tulokseksi,
että minulla kävi vielä säkä, kun edes ystävät vaivautuivat paikalle.
Sitä taas edisti, että minua ei ole muuten stadissa näkynyt vuosiin.

Ja tämä kyllä pätee kaikkiin muihinkin kansanomaisesta poikkeaviin
kulttuurihaaroihin: Kokeellisen musan, runouden, teatterin,
performanssin yms. tapahtumia yhdistää, että yleisössä istuu
lähinnä väkeä, joka tekee itsekin samanlaista.

Parasta siis varmistaa, että taiteilijalla on edes hauskaa.
Rene Kita
2012-03-19 20:23:17 UTC
Post by Kari Jarvinen
Hei kamoon, kato nyt vähän keneltä sä oikein kerjäät kommenttia tällä
foorumilla.
Mutta siis, jos tänne kirjoittelu on pelkkää "kommenttien kerjäämistä",
voin toki jättää väliinkin. Näitä foorumeita on muutenkin liikaa,
kun on naamattua, plussakuukkelia, twatteriä ja blogia
enkä jostain syystä viitsi yksinkertaisesti kopioida juttujani
kaikkiin, kun se ärsyttää muiden tekemänä.

Ja kyllä, näyttelyn tuottama rasitus alkaa viimein näkyä
terveyden romahtamisena, mikä pistää hiukan vittuuntumaan.
Kohta 20 vuotta eletty tyyliin kaikki mikä on hauskaa tai
antoisaa vie sairasvuoteelle...
Kari Jarvinen
2012-03-19 20:43:21 UTC
Post by Rene Kita
Post by Kari Jarvinen
Hei kamoon, kato nyt vähän keneltä sä oikein kerjäät kommenttia tällä
foorumilla.
Mutta siis, jos tänne kirjoittelu on pelkkää "kommenttien kerjäämistä",
voin toki jättää väliinkin.
Aaarggh!! Voi että sun kanssas ja. Emmä sitä noin päin.

Jos Picasso alkaisi ääneen ihmetellä seurassani, että miksei hänen
näyttelyynsä tule yleisöä, niin enhän mä kykenisi vastaamaan kuin
yhdellä tavalla.

Ainakaan ekaks :)
Post by Rene Kita
Ja kyllä, näyttelyn tuottama rasitus alkaa viimein näkyä
terveyden romahtamisena, mikä pistää hiukan vittuuntumaan.
Eiks tuommoisesta pitäis jo päästä oikeasti eläkkeelle? Niinq siis Kelan
näkökulmasta?
Post by Rene Kita
Kohta 20 vuotta eletty tyyliin kaikki mikä on hauskaa tai
antoisaa vie sairasvuoteelle...
Kandee aatella niin, että on myös vittumaisia asioita, jotka vievät
sairasvuoteelle.

TÄmä on se optimismin taso, jota en kykene ylittämään.
NP: Medeski, Martin and Wood - End Of The World Party (Just In Case)
Kari Jarvinen
2012-03-21 19:11:38 UTC
Post by Kari Jarvinen
Aaarggh!! Voi että sun kanssas ja. Emmä sitä noin päin.
Eiku hei, ny mä vasta tajusin, että sä käsititkin sen kerjäämis-osan
tossa toisella tavalla kuin mä sen olin tarkoittanut.

Siis en tarkoittanut kerjäämisellä kerjäämistä as in romanialainen
kadunkulmassa, vaan siis silleen, että ilmaannut Shellin T-paita päällä
Greenpeacen pikkujouluihin.

Tai menet huomenna Ilveksen fanikatsomoon kannustamaan Vaasan Sportia
Tapparan paita päällä samalla ruotsia puhuen.

Kuten kollegalleni tänään ehdotin.

Eli mielelläni lukisi kerjäämisaiheisia viestejä täällä jatkoossakin, hähäh!11
NP: -
Rene Kita
Nojoo, kyl mää siin mieles ihan kerjäsin turpiin.
Rene Kita
2012-03-23 15:46:53 UTC
Post by Kari Jarvinen
Post by Rene Kita
Post by Kari Jarvinen
[...]
Olin väsynyt ja vittuuntunut.
Ällöttää huvitusten muuntaminen kaupalliseksi toiminnaksi.
Ei toistu.
Siis sekä ärjyminen että kaupallinen toiminta.
Post by Kari Jarvinen
Jos Picasso alkaisi ääneen ihmetellä seurassani, että miksei hänen
näyttelyynsä tule yleisöä, niin enhän mä kykenisi vastaamaan kuin
yhdellä tavalla.
Ainakaan ekaks :)
Nee.
Ja mulla meni vielä hyvin.
Eräs ystäväni sai istua näyttelynsä taitelijatapaamisessa yksin.
Hän oli viime vuonna Venetsian Biennalessa.
Eli ei se ole laadusta tai nimestä kyse,
vaan koko bisnes on pikkuruisen piirin huvituksia.
Post by Kari Jarvinen
Post by Rene Kita
[...]
Jos ihmiset, joilla on todistettava selkävamma eivät meinaa päästä,
niin minun epämääräisillä oireillani on turha edes kysyä.
Enhän mä ollut viime vuonna kuin kolme kertaa antibiooteilla
- vaikka siis en tehnyt työtä...
Post by Kari Jarvinen
Post by Rene Kita
[...]
Tää pitää vain oppia handlaamaan oikein.
NS: Hotguitars - Hot Dog Koltrane
Kari Jarvinen
2012-03-23 18:28:34 UTC
Post by Rene Kita
Olin väsynyt ja vittuuntunut.
Nee, ja toisaalta, jos on väsynyt ja vittuuntunut, niin meitsi ei ole
suositeltavinta juttuseuraa.

Kun en varsinaisesti ole tunnettu sisäsyntyisestä hienovaraisuudestani.
Post by Rene Kita
Ällöttää huvitusten muuntaminen kaupalliseksi toiminnaksi.
Kandee huijata; tee jotakin harrastukseksesi ja muuta se jälkeenpäin
kaupalliseksi toiminnaksi.

Mutjoo, mä taidan ehtiä käymään siellä paikan päällä huomenna, jos
pääsis aamupäivästä liikkeelle. Vois yhdistää parin muun paikan samaan
visiittiin.

Näytti olevan niin lähellä rautatieasemaa, että vois tulla junalla.

Niis on avoin wlani nykyään, niinq.
Post by Rene Kita
Eräs ystäväni sai istua näyttelynsä taitelijatapaamisessa yksin.
Hän oli viime vuonna Venetsian Biennalessa.
NEe. Onhan se yks anekdootti siitä viulististakin, joka soitti jokusen
tunnin kadulla, eikä kukaan jäänyt kuuntelemaan.

Seuraavana päivänä hän oli soittamassa suuressa salissa, jossa oli
yleisöä nelinumeroinen määrä ja kaikki olivat maksaneet lipuista
satasen.
NP: -
Rene Kita
2012-03-23 19:41:21 UTC
Post by Kari Jarvinen
Post by Rene Kita
Olin väsynyt ja vittuuntunut.
Nee, ja toisaalta, jos on väsynyt ja vittuuntunut, niin meitsi ei ole
suositeltavinta juttuseuraa.
Kun en varsinaisesti ole tunnettu sisäsyntyisestä hienovaraisuudestani.
Juu, eip haittaa. Pysyin poissa lähinnä, etten tuota lisää aivopieruja.
Post by Kari Jarvinen
Post by Rene Kita
Ällöttää huvitusten muuntaminen kaupalliseksi toiminnaksi.
Kandee huijata; tee jotakin harrastukseksesi ja muuta se jälkeenpäin
kaupalliseksi toiminnaksi.
Nää, siirryin taas veistelemään kiljunta ja vinkupossu -oopperaani.
Sitä ei taivaan isäkään muuttaisi kaupalliseksi.
Post by Kari Jarvinen
[...]
Jep. Tennispalatsia vastapäätä, eli jonkun 500 m asemalta. Linnuntietä.
Yksi kavereistani katsoi kaikki kuvat.
Joutui tosin käymään kolmesti.
Hän kiroilee myös joka vuosi Rakkautta & Anarkiaa -festareilla,
kun ei saa IHAN JOKAISTA ohjelmiston elokuvaa nähtyä,
kun on päällekkäisyyksiä...
Post by Rene Kita
[...]
Juu, näin videon Naamatussa.
Tienasi kuitenkin jonkun 50 taalaa kolmessa vartissa.
Laskeskelin, että hän saisi miljoonan maksaneen viulunsa maksettua,
jos soittaisi siinä 50 vuotta 8 tuntia päivässä.
Jos asuisi sillan alla.

Mutta jos haluat ei-anekdoottista todistetta,
kävele milloin tahansa paitsi avajaisten aikaan
minkä tahansa gallerian ohitse ja laske siellä oleva yleisö.
Jos otat ryypyn vain kun näet yli kolme henkeä,
raittiutesi on taattu.
Kari Jarvinen
2012-03-24 16:16:26 UTC
Post by Kari Jarvinen
Mutjoo, mä taidan ehtiä käymään siellä paikan päällä huomenna,
Hii, ehdin!1!!

Tein kolmen tunnin pikavisiitin Hesaan, josta hieman reilun tunnin
istuin selaamassa facebookeja.

Hähä, sit mä nappasin ehkä maailman röyhkeimmällä tavalla ekan ja
viimeisen kuvan mukaan (jota en siis olisi tehnyt, jos näyttely ei
sulkeutuisi huomenna - ja kysyin myös galleristilta pluvan:). Ja plus
muutaman muun, jotka näytti hyveilt.

Nii, ja siellä oli mun itseni lisäks hetken aikaa muuten yks toinenkin -
semmoinen myöhäiskeski-ikäinen nainen, joka ei signeerannut
vieraskirjaa. Mut katteli niitä kuvei.

Että kyl siellä porukkaa näytti käyvän, niinq...

Äärimmäisen kriittisesti kuvia tarkasteltuani tulin siihen
lopputulokseen, että taiteellisessa mielessä laadukkainta jälkeä syntyi
keskimäärin siellä jossain seitsemän- ja kahdeksantuhannen välillä.

Hauskasti se kuvien järkyttävä määrä muuten realisoituu tajuntaan vasta
siinä vaiheessa, kun seisoo itse sen mappihyllyn vieressä ja alkaa
funtsimaan...
NP: -
Rene Kita
2012-03-24 17:01:07 UTC
Post by Kari Jarvinen
[...]
Hii! Kiitos!

Tulihan sitä pohdittua, että olis hiukan nololta näyttänyt,
jos joku olisi avajaisissa ostanut sen viimeisen.
"Et siis jaksanutkaan loppuun asti?"
Post by Kari Jarvinen
[...]
Joo, silloin tuntui hyvältä eikä ollut enää kiireen tuntua
- joka palasi kyllä sitten viimeisillä viikoilla viimeisiä tehdessä.
Onneksi sain uuden japanilaisen siveltimen loppua varten,
joka toi hiukan inspistä silkalla itsepäisyydellään,
kun käyttäytyi miten lystäsi.

Aasian mestarit eivät vitsaile, kun käskevät tekemään kymmenentuhatta
kuvaa ennen kuin voi alkaa luulla osaavansa mitään.
Sivellin ja muste ovat armottomia heikkouksien paljastajia.

Öljyvärejä voi nyhrätä melkein rajattomasti viHreitä peittäessään.
Suurtenkin länsimaiden mestarien kuvat paljastavat röntgenissä
runsaasti korjailua.
Tussitöissä virheet korjataan aloittamalla alusta tai selittämällä
jotain elävästä viivasta, joka luovasti tulkitsee todellisuutta
omalla tavallaan. Arvannet kumpaa suosin. Hehe.
Post by Kari Jarvinen
Hauskasti se kuvien järkyttävä määrä muuten realisoituu tajuntaan vasta
siinä vaiheessa, kun seisoo itse sen mappihyllyn vieressä ja alkaa
funtsimaan...
Mulle se realisoitui, kun odottivat kasassa kuljetusta täällä:
kuutiometri kuvia...
Kari Jarvinen
2012-03-24 20:10:35 UTC
Post by Rene Kita
Tulihan sitä pohdittua, että olis hiukan nololta näyttänyt,
jos joku olisi avajaisissa ostanut sen viimeisen.
"Et siis jaksanutkaan loppuun asti?"
Heh, tota mä just vähän mietin ja aattelin, että kehtaako sitä
sittenkään...

Tosin, mä ostin ne ääripäät sillä varauksella, että jos tuut jälkeenpäin
katumapäälle siitä, ettet pitänyt ekaa ja viimeistä, ni mä kyllä
mielihyvin voin takuuvaihtona vaihtaa nuo kahteen muuhun.

Ai nii, unehtu mainita; se galleriahan oli loppujen lopuksi aika hyvällä
paikalla silleen, että sinne näkyi kadulta helposti sisään. Mulle on
jäänyt muista gallerioista aina mielikuva, että ne sijaitsevat jossakin
pommisuojan vieressä niin syvällä, ettei sinne vahingossakaan eksy.
Post by Rene Kita
Tussitöissä virheet korjataan aloittamalla alusta tai selittämällä
jotain elävästä viivasta, joka luovasti tulkitsee todellisuutta
omalla tavallaan. Arvannet kumpaa suosin. Hehe.
NEe.

Hähä, siellä oli muuten se yks naama, joka oli lähes pelkästään musta
A4:nen - aiheutti hallitsemattoman tyrskähdyksen, ku eka mä yritin
tarkasti syynätä, että onko siinä tapahtunut aluksi joku pieni fiba,
jota on lähdetty ensin hienovaraisesti peittämään, ja sitten sutattu
koko paperi, mut lopulta oli tultava siihen johtopäätökseen, että se oli
muutamalla herkällä ja tarkasti harkitulla siveltimenvedolla nykäisty :)

Ei, en pannut numeroa muistiin...
Post by Rene Kita
kuutiometri kuvia...
Noo, onneks niitä ei tartte hakea yhtä montaa takaisin...
NP: -
Rene Kita
2012-03-25 07:58:08 UTC
Post by Kari Jarvinen
Tosin, mä ostin ne ääripäät sillä varauksella, että jos tuut jälkeenpäin
katumapäälle siitä, ettet pitänyt ekaa ja viimeistä, ni mä kyllä
mielihyvin voin takuuvaihtona vaihtaa nuo kahteen muuhun.
Noooh, mutsi edelleen suostuttelee mua, etten tekisi noista
juhannuskokkoa. Kaverit tulevat niin rakastamaan tätä kokoelmaa,
jos joskus muutan täältä...
Mutta yksi turkulainen tuttava on tulossa ostamaan yhden,
joten ilmeisesti hylly/näyttely siirtyy kotiin ja on auki sopimuksesta.
Post by Kari Jarvinen
[...]
Sitä perkeleen tyhjää valkoista pintaa tuli koko ajan lisää.
Ajoittain sitten kypsyi viistelemään sitä vain muutamalla herkällä
viivalla... aaaaaargh, Back in Black!